بالا

انجمن تخصصی سازه برتر


انجمن سازه برتر

سایت تخصصی مهندسی عمران و معماری

تبلیغات در انجمن سازه برتر
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عمر مفید آسفالت در ایران یک پنجم میانگین جهانی است
#1
عمر مفید آسفالت در ایران یک پنجم میانگین جهانی است

یک کارشناس پروژه های عمرانی با بیان این که عمر مفید آسفالت در ایران یک‌ پنجم میانگین جهانی است، گفت: بر اساس استاندارهای بین‌المللی، آسفالت حداقل ۴۰ سال عمر مفید دارد.
امیرعباس بصیری با بیان اینکه بهتر است سازمان استاندارد علت پایین بودن عمر مفید آسفالت در ایران را پیگیری کند، افزود: متاسفانه این موضوع از نظر سازمان استاندارد مفغول مانده‌است.
کارشناس شرکت دانش‌بنیان طراحی مهندسی سنتام تصریح کرد: ما با توجه به پایین بودن عمر آسفالت در کشور باید هزینه بیشتری نیز برای زیرساخت‌ها بپردازیم، در حالی که بر اساس تحقیقات صورت گرفته این وضع به علت مشکلات موجود در آزمایشگاه‌های قیر یا شرکت‌های تولیدی شن و آسفالت‌های پلیمری است.
وی تاکید کرد: متاسفانه هیچ یک از این شرکت‌ها تجهیزات لازم برای انجام تست‌های کنترل کیفی در مواد اولیه را ندارند و به همین علت نیز هیچ‌گونه تست عملکردی دما در شرایط خاص و آزمایش‌های دوام را انجام نمی‌دهند.
بصیری ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده قیر باید محصول فرآوری شده از نفت را در دمای هوای بالا و همچنین پایین صفر سنجیده و خصوصیات آن را به دست آورند و پس از آن آسفالتی متناسب را ۴ فصل بسازند.
وی اضافه کرد: ما در کشور هزاران محصول تولید شده بی‌کیفیت داریم که حساسیتی نیز درباره آنها وجود ندارد، اما به علت اینکه بر روی آسفالت راه می‌رویم، این موضوع را بیشتر لمس می‌کنیم.
بصیری اظهارکرد: به علت اینکه تولیدکنندگان داخلی در عمده محصولات صنایع غذایی، خودرو، هایتک و… به صورت  بومی عمل می‌کنند، بنابراین این محصولات از کیفیت لازم برخوردار نیستند و در نهایت نیز با جاگذاری در سازه ها، آنها را هم با مشکل مواجه می‌کنند.

خبرگزاری آنا

 
پاسخ


#2
رنگ آسفالت خیابان‌ها حسابی پریده؛ از این سر خیابان تا آن سرش را که نگاه کنی به جای سطح صاف و یکدست فقط پستی و بلندی است که چشم را می‌آزارد؛ جاهایی آسفالت کنده شده و کمی جلوتر آنقدر آسفالت روی قسمتی از خیابان ریخته‌اند که شبیه دست‌انداز بلندی برای خودروها شده است.

به گزارش جام جم، بعضی جاها جنس آسفالت آنقدر نرم و بی دوام است که با حرکت خودروها، کمی از آسفالت روی لاستیک ها می چسبد، اما هر چه که باشد باز هم اسمش آسفالت است بهتر از کوچه های فرعی است که انگار سال هاست رنگ آسفالت به خود ندیده است.

حکایت آسفالت خیابان ها و بزرگراه های شهرمان مثنوی هفتاد من است، آنجا که نیاز نیست مرتب آسفالت رویش ریخته می شود، آنجا که تازه آسفالت شده و عمرش به چند ماه هم نمی رسد، بعضی خیابان ها و کوچه هایی هم که خیلی توی چشم نیست سال ها رنگ آسفالت به خود نمی بیند و... .وصله کاری ها، خیابان ها و معابر را پر از چاله و دست انداز کرده و با وجود بودجه ای که هر سال در اختیار شهرداری های مناطق قرار می گیرد، اما آسفالت برخی خیابان ها چهره زمین زیر پایمان را زشت و ناخوشایند کرده است. اما مجری طرح نگهداری و آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران معتقد است در چند سال اخیر حجم آسفالتی که برای استفاده در خیابان ها، معابر و بزرگراه های شهری استفاده می شود به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است و این یعنی کیفیت کار آنقدر بهتر شده که آسفالت های ریخته شده عمر طولانی تری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

محمدرضا معماریان در گفت و گو با «جام جم» تاکید می کند: این که هر سال معابر و خیابان ها را آسفالت ریزی کنیم، نه منطقی است و نه اقتصادی و بهترین کار نحوه صحیح نگهداری از آسفالت های ریخته شده است.به گفته وی براساس استانداردها باید 6 درصد از هزینه ساخت هر پروژه در سال صرف نگهداری آن شود که موضوع آسفالت نیز از این قاعده مستثنی نیست. شخصیت شناسی
پاسخ




پرش به انجمن:


پشنهاد های مدیر
آخرین های سایت
    تبلیغات در انجمن سازه برتر